محققان پی بردند؛

خطرات استفاده داروی کتامین برای زنان حامله

خطرات استفاده داروی کتامین برای زنان حامله مستر لمون: مستر لمون: یک مطالعه جدید هشدار می دهد کتامین درحال تبدیل شدن به یک داروی محبوب افسردگی است، اما پزشکان خطری را که می تواند برای حاملگی بوجود آورد، در نظر نمی گیرند.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، بگفته پژوهشگران، کتامین می تواند برای جنین درحال رشد بسیار مضر باشد و نباید در دوران حاملگی از آن استفاده نمود.
اما برمبنای نتایجی که اخیراً در مجله روانپزشکی بالینی انتشار یافته است، تنها ۲۰ درصد از کلینیک های کتامین، حداقل یک دفعه قبل یا در طول درمان تاکید بر آزمایش حاملگی دارند.
به علاوه، تنها ۲۶ درصد از کلینیک ها در مورد نیاز بالقوه به پیش گیری از حاملگی با بیماران کتامین صحبت می کنند و کمتر از ۱۵ درصد به طور دقیقتر استفاده از پیش گیری از حاملگی را در طول درمان با کتامین سفارش می کنند.
دکتر «راشل پاسیلیو»، سرپرست تیم مطالعه و استادیار روانپزشکی دانشگاه میشیگان، اظهار داشت: «این داده ها نشان میدهد که جمعیت زیادی از بیماران ممکنست حامله بوده یا حامله شوند، در صورتیکه تحت درمان با کتامین هستند.»
پاسیلیو در ادامه اضافه کرد: «بسیاری از بیماران نمی دانند که در هفته های اول حامله هستند و نتایج مطالعات حیوانی روی کتامین برای لطمه احتمالی جنین در طول این مدت بسیار نگران کننده است.»
کتامین برای افراد دچار افسردگی بصورت قطره IV یا بوسیله اسپری بینی تجویز می شود. طبق گفته پژوهشگران، این دارو با تقویت ارتباطات بیشتر بین سلول های مغزی متفاوت از داروهای ضد افسردگی استاندارد عمل می کند.
به گفته پژوهشگران، اما در مطالعات آزمایشگاهی، کتامین موجب لطمه به مغز درحال رشد موش ها و میمون ها شد.
در این مطالعه، پژوهشگران ۱۱۹ مرکز در سراسر ایالات متحده را بررسی کردند که بالاتر از ۷۰۰۰ نفر را با کتامین درمان می کردند. حدود یک سوم این بیماران را زنان در سنین باروری تشکیل می دادند.
پاسیلیو اظهار داشت: «کتامین یک درمان واقعاً مؤثر و بالقوه نجات دهنده برای بیماران مناسب می باشد، اما همه کاندیدای مناسبی برای آن نیستند. ما به عنوان روانپزشک باید اطمینان حاصل نماییم که این درمان به شکلی ارائه می شود که به نفع بیماران باشد و در عین حال از لطمه جلوگیری شود.»



منبع:

1403/06/19
11:10:51
5.0 / 5
77
تگهای خبر: پزشك , حاملگی , دارو , درمان
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است