محققان توصیه می كنند؛

راهکار موثر برای مدیریت اضطراب و افسردگی

راهکار موثر برای مدیریت اضطراب و افسردگی مستر لمون: یک مطالعه جدید نشان داده است که تمارین ˮذهن آگاهیˮ نظیر مدیتیشن ممکنست به اندازه داروهای ضد افسردگی در تسکین اضطراب موثر باشند.



به گزارش مستر لمون به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود ۴ درصد از جمعیت جهان، یعنی حدود ۳۰۱ میلیون نفر، به اختلال اضطراب مبتلا هستند. بااینکه اضطراب گهگاهی، بخشی مورد انتظار از زندگی است، اما اضطرابی که ادامه پیدا می کند، ممکنست نشانه ای از یک وضعیت سلامت روان باشد.
علائم اختلالات اضطرابی که می تواند موجب ناراحتی قابل توجه گردد و در زندگی روزمره فرد اختلال بوجود آورد، اغلب شامل موارد زیر است:
• نگرانی، ترس یا اضطراب عمومی یا خاص
• مشکل در تمرکز یا تصمیم گیری
• احساس تحریک پذیری، تنش یا بی قراری
• حالت تهوع یا ناراحتی شکمی
• تپش قلب
• مشکلات خواب
• احساس خطر قریب الوقوع، وحشت یا عذاب.
داروهای تجوزی برای درمان ممکنست شامل نوعی ضدافسردگی به نام مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، مسدودکننده های بتا (برای کاستن علائم فیزیکی در رابطه با اضطراب) یا بنزودیازپین ها باشد – بااینکه اینها به طور معمول کوتاه مدت تجویز می شوند، برای اینکه می توانند به سرعت منجر به وابستگی یا اعتیاد شوند.
مطالعه ای که توسط مؤسسه ملی سلامت روان در مریلند انجام شد، حالا نشان داده است که تمرین کاهش فشار مبتنی بر مدیتیشن و تمرکز حواس ممکنست به اندازه دارو اسیتالوپرام (یک SSRI که به طور معمول برای درمان افسردگی و اضطراب استفاده می شود) در کاستن علائم در افراد مؤثر باشد.
محققان ۲۷۶ بزرگسال را که به یکی از اختلالات اضطرابی زیر تشخیص داده شده بودند، انتخاب کردند: آگورافوبیا، اختلال هراس، اختلال اضطراب فراگیر، یا اختلال اضطراب اجتماعی. سپس آنها را بطور تصادفی در نسبت ۱: ۱ به برنامه کاهش فشار مبتنی بر ذهن آگاهی یا درمان با اسیتالوپرام به مدت ۸ هفته اختصاص دادند.
در نقطه میانی و پایان کارآزمایی، شرکت کنندگان سطوح اضطراب و افسردگی خودرا گزارش کردند.
در اواسط مطالعه، افرادی که تحت درمان با اسیتالوپرام قرار گرفتند، کاهش بیشتری در علایم اضطراب گزارش کردند، اما در هفته هشتم و پایان مطالعه، تفاوت مدلول داری بین گروه ها مشاهده نشد.
با این حال، گروه دارو عوارض جانبی بیشتری را تجربه کردند. ۱۱۰ نفر (۷۸.۶%) در این گروه حداقل یک عارضه جانبی را در طول مطالعه گزارش کردند، در صورتیکه تنها ۲۱ نفر (۱۵.۴%) در گروه ذهن آگاهی هرگونه عارضه جانبی را گزارش کردند.
تمارین ذهن آگاهی شامل تمرین مدیتیشن و همین طور هاتا یوگا است. مشخص شده است که این تمارین با کمک به افراد در تنظیم احساسات خود، علایم استرس، افسردگی و اضطراب را کم می کنند.
این مطالعه نشان داد که این تمارین به اندازه اسیتالوپرام در کاستن علائم اضطراب در ضمن ۸ هفته مؤثر است، بااینکه دارو تأثیر سریع تری داشت.



منبع:

1403/08/01
10:51:18
5.0 / 5
14
تگهای خبر: برنامه , دارو , درمان , زندگی
مطلب مسترلمون را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
مستر لمون

مستر لمون


مستر لمون یا آقای لیمو : همه چیز درمورد غذا و فست فود



mrlemon.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر لمون محفوظ است