علل تولید تقاضای القایی در عرضه دهندگان و گیرندگان خدمات پزشكی مستر لمون: مدرس دوره های آموزشی و نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران به دلایل تولید تقاضاهای القایی در عرضه دهندگان و گیرندگان خدمات سلامت اشاره نمود و اظهار داشت: در صورت كنترل تقاضاهای القایی، بخش مهمی از منابع مالی ذخیره شده و سازمان های بیمه گر به اهداف خود در مدیریت هزینه دست می یابند. به گزارش مستر لمون به نقل از ایسنا، دكتر حمید قاسمی با اشاره به اینكه تولید تقاضاهای القایی علاوه بر عرضه دهندگان خدمت در گیرندگان خدمت هم وجود دارد، اظهار داشت: منافع مالی در گیرندگان خدمت یكی از مهم ترین خواستگاه های تقاضاهای القایی است و ریشه در مسائل اخلاقی دارد. در تمام صنوف جامعه همچون پزشكی مخاطرات اخلاقی وجود دارد كه نظام پرداخت "فی فور سرویس" یكی از مواردی است كه در تولید تقاضاهای القایی از جانب پزشكان تاثیر دارد. ایشان در ادامه اظهار داشت: در گیرندگان خدمت همچون بیمه شدگان هم تقاضای القایی به علت فرانشیز مجانی و بیمه های تكمیلی وجود دارد. وقتی بیمه شده، سرانه بیمه و فرانشیز پرداخت نمی كند، تمایلش برای دریافت خدمات سلامت افزایش می یابد. در مطالعات مختلف ثابت شده است كه نبود فرانشیز مناسب و پرداخت حق سرانه بیمه سبب مراجعات مكرر و بی مورد بیمه شده به پزشك می گردد. قاسمی، سرانه مجانی را بعنوان یك پدیده اجتماعی دانست و اضافه كرد: به صورت عمومی مردم علاقه دارند كه از سرانه مجانی بهره مند شوند، مگر در جوامع پیشرفته كه به رشد اخلاقی و اجتماعی دست یافته اند. سرانه مجانی علتی برای مصرف بیش از اندازه خدمات است. یعنی بیمه شده تا زمانی كه بیمه تكمیلی اعتبار دارد، برای دریافت تمام خدمات به مراكز درمانی رجوع می كند. این مسائل سبب می گردد كه ما از گیرندگان خدمت هم تقاضای القایی داشته باشیم. مدرس دوره های آموزشی و نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با تاكید بر اینكه در صورت كنترل تقاضاهای القایی، بخش مهمی از منابع مالی ذخیره شده و سازمان های بیمه گر به اهداف خود در مدیریت هزینه دست می یابند، اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف اول باید انگیزه های تقاضاهای القایی را از خواستگاه های آنها مهار نماییم، یعنی روش پرداخت به عرضه دهندگان خدمت را تغییر داده و دوم نظام عرضه خدمات یعنی اجرای نظام پزشك خانواده و ارجاع را اجرا نماییم. وی ادامه داد: در سیستم نظام ارجاع مساله ای تحت عنوان تقاضاهای القایی از جانب عرضه دهندگان خدمت وجود ندارد و به صفر نزدیك می گردد. چون در این شرایط پزشك هیچ انگیزه مالی ندارد و در صورت رجوع بی مورد، بیمه شده با مقاومت پزشك روبرو می گردد. 1397/06/25 15:11:22 5.0 / 5 4773 تگهای خبر: بیمه , پزشك , خدمات , درمان مطلب مسترلمون را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ایران در توسعه اخلاق پزشکی پیشرفت های خوبی داشته است ارتباط بین ویروس تبخال دهان و آلزایمر افزایش مصرف خون در تهران مشکلات زمستانی اهدای خون ظفرقندی: آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه به عهد خود وفا کرد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۱ بعلاوه ۳ دوستان مسترلمون آموزشگاه خیاطی انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس خرید و فروش خودرو طراحی سایت فیش حج قیمت بیسیم متخصص پوست و تزریق فیلر و ژل وام پربیننده ترین ها فروش گنجیاب و طلایاب تولد سالانه 30 هزار نوزاد معلول در کشور معلولیت خانواده را زیر خط فقر می برد تصویب نرخ اضافه کار پرسنل مشمول قانون بهره وری، محصول کار تیمی وزارت بهداشت است نخستین محموله تجهیزات پزشکی هلال احمر به آفریقا صادر شد پربحث ترین ها ایران در توسعه اخلاق پزشکی پیشرفت های خوبی داشته است آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا بررسی 10 خودروی برتر چینی موجود در بازار ایران ارتباط بین ویروس تبخال دهان و آلزایمر جدیدترین ها ایران در توسعه اخلاق پزشکی پیشرفت های خوبی داشته است آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزا بررسی 10 خودروی برتر چینی موجود در بازار ایران ارتباط بین ویروس تبخال دهان و آلزایمر افزایش مصرف خون در تهران مشکلات زمستانی اهدای خون رشد ۷۰ درصدی مصرف دخانیات در بانوان هدایای تبلیغاتی نوروزی در تبریز ظفرقندی: آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه به عهد خود وفا کرد کمبود پزشک متخصص با افزایش ظرفیت حل نمی شود لزوم پیشبینی درست دولت از تأثیر تصمیم های اقتصادی بر سلامت تگها بیماری پزشك برنامه درمان رپورتاژ خدمات آموزش تولید